Pages

Saturday, May 26, 2012

Cadar Baby

Haritu dah sarung bantal, now sarung tilam a.k.a. cadar pulak. Aku selalunya gunting kain untuk buat macam-macam pastu jahitnya kemudian. Kemudian tu makan masa minggu jugak sebab yang free weken je. Kalau hari biasa nak buat malam-malam agak susah sebab Mawar takkan senang hati biarkan aku duduk menjahit sedangkan dia kena tidur. Nak buat time dia dah tidur, aku pulak dah ngantuk sebab nak kene bangun pagi keje pulak. Jadinya bermula Jumaat malam Sabtu membawa ke hari Ahad, bila-bila ada free aku akan mencilok untuk menjahit. Itu yang kadang-kadang aku boleh lupa kain tu aku potong nak buat apa sebenarnya. Ukuran macam mana dan sebagainya. Di sebabkan dah terkena haritu (awal-awal excited, semua buat by heart je) jadi aku pun dok tulis ukuran-ukuran dan tanda sikit-sikit pada kain.

Tengoklah buku yang aku tulis ukuran tu, "cantik" aje kena conteng dengan pembantu peribadi aku! Huhuhu...

Ni rupa cadar yang dah siap dijahit untuk tilam saiz baby. buat 2 helai, sama je coraknya. Sebenarnya terlebih beli kain pastu dah tak tau nak buat apa, buat cadar je la semua, hahaha....

No comments:

Post a Comment

Ada nak tulis apa-apa? Tinggalkan 'tulisan' anda di sini.