Pages

Saturday, May 19, 2012

Selimut Cik Kak Dan Adik

Masa beli kain-kain untuk dibuat sarung bantal, cadar dan bermacam lagi projek aku, aku belikan sekali kain cotton untuk dijadikan selimut buat Cik Mawar. Aku beli semeter setiap corak. Kakak selai, adik selai. Masa nak potong-potong kain tu, aku tunjuk kat Mawar, bagitau yang ni untuk kain selimut Mawar, yang ni adik punya... Dia berulang kali lalu lalang pastu cakap, "Wah! Antiknyer... Ni kakaknyer, ni adiknyer" Pastu dok gomol-gomol kain tu. Alahai, comelnya aku rasa. Dia dah faham dah apa aku cakap cuma aku je yang tak faham apa yang dia cakap kalau dia mula "membebel", huhuhu... 

Tapi sebenarnya Mawar jenis yang tak pakai selimut masa tidur. Walau ngantuk macam mana sekalipun bila dia dah tidur, kalau aku selimutkan dia, tak sampai 2-3 minit dia dah tendang kain tu ke tepi, hahaha... Tapi sekarang aku akan cuba pujuk dia untuk pakai sebab nak kena biasakan dari kecik, lagipun dia anak perempuan, kena berselimut. Tu sebab asyik puji kata selimut dia cantik, comel. Malam tadi dah mula pakai selimut tu tapi macam biasa, seminit dua je, pastu dia tarik selimut tu gumpal-gumpal (buat bentuk bergulung macam bantal dah) pastu dia tutup telinga dia. Bila dia dah tido, aku selimutkan semula, bila tengah malam terbangun selimut tu dah ke mana-mana ntah, hahaha... Tapi takpe, perlahan-lahan nanti dia akan berselimut jugak. :)

No comments:

Post a Comment

Ada nak tulis apa-apa? Tinggalkan 'tulisan' anda di sini.