Pages

Wednesday, May 9, 2012

Senyum Sendirian

Hari ini bosan-bosan di ofis. Tiba-tiba teringat nak print resepi buat biskut biskutan. Memandangkan nak raya nanti, boleh la aku praktis awal-awal (ceh! beraya ingat, puasa dah habis ganti ke belum??), hehehe...

Rupa-rupanya resepi ada dalam netbook kat rumah. So, aku buka la emel kot kot la emel asal yang dapat dari kawan tu masih ada. Sedang mencari-cari tiba-tiba aku ternampak emel lama. Lamaaaaa emel tu, sekitar Mac 2006. Dah 6 tahun emel tu ada lagi dalam inbox yang sebenarnya aku dah simpan dalam folder khas. Emel berbalas-balas dengan seseorang. Kemudian beberapa siri emel dengan orang yang sama tapi tajuk berlainan. Wah, emel itu mampu membuatkan aku tersenyum sendiri! Gedik rasa...hahaha... 

Emel pertama aku yang beri pada dia untuk bagi link website@forum untuk bersosial dengan bekas kawan-kawan sekolah menengah kami (kami sesekolah dulu) dan juga cerita pasal reunion yang akan dibuat nanti. Kemudian dibalas-berbalas dengan tanya khabar, terbabit cerita kawan-kawan kawin, dia ajak jumpa untuk belanja makan (nak memancing la tu...hehehe). Kemudian dalam 2 bulan tidak beremel. Mungkin masa tu kami dah berhubung pakai telefon rasanya. Kemudian banyak lagi emel-emel rentetan, tuju-tuju lagu dan lain-lain lagi yang tak perlu aku cerita, huhuhu... Memang emel-emel itu mebuatkan aku tersenyum memandangkan aku beremel dengan dia dengan bahasa diri "kau-aku". Tapi dia lebih lembut dan santun dengan "saya-awak". 

Ah! Semua ini gara-gara aku sedang menghadam novel "Perempuan Nan Bercinta" karya Dr. Faisal Tehrani yang aku beli di Pesta Buku tempohari. Selamat membaca untuk diriku.

No comments:

Post a Comment

Ada nak tulis apa-apa? Tinggalkan 'tulisan' anda di sini.