Pages

Friday, August 3, 2012

Ikan Bakar Lagi


Yeah!... Semalam buat ikan bakar lagi… Kali ni versi sambal pulak. Yang sebelum ni macam terang sikit sebab cili merah sikit je and ada guna cili padi pastu rasa macam rending,huhuhu…. Seperti biasa, aku tak ambik gambar sebab malas. Kalau rajin je la atau kebetulan handphone ada dekat-dekat bole lah ambik, kalau tak, ambik gambar guna otak je la,huhuhu… 

Bakar 4 ekor ikan kembung, Cik Mawar makan banyak ikan. Bagus, banyak makan ikan elok untuk otak, hehehe… Bulan ni aku dah tukar waktu kerja. Sebelum ni masuk pukul 8.30 balik 5.30. Peh, bila bulan puasa, jem jadi berganda. Pukul 6.45 – 7.00 aku baru sampai rumah. Memang masak cincai je la, kalau tak aku singgah param depan rumah. Senang cerita. Ada orang tak suka pergi param. 

“Ok, kalau engkau tak suka pergi param bagus lah, masaklah sendiri guna air tangan ko bagi family makan. Bagi orang lain yang tak berkesempatan nak memasak, memang paramlah tempat nak membeli juadah. Tak perlu nak kutuk-kutuk or pandang senget pada orang yang membeli di param. Masing-masing ada pilihan sendiri, ada aku kesah??” – gaya bercakap ala-ala Azwan Ali. Eh! Tiba-tiba je Azwan Ali interframe!..

Sekarang masuk kerja pukul 8.00 balik pukul 5.00. Lega la sikit dapat sampai rumah dalam pukul 5.45 - 6.00. Boleh masak-masak apa yang patut. Takde la rushing sangat. Banyak sikit masa nak bermain-main dengan Cik Mawar. Nak bertenang-tenang lepas kenyang makan. Nak solat lagi. Alhamdulillah… Diam tak diam, dah separuh Ramadhan dah. Ada lagi 15 hari. Persiapan raya? Nanti lah cerita dalam entri yang lain…huhuhu…

1 comment:

  1. ada ek geng kutuk org pg param? seb baik la param ade

    ReplyDelete

Ada nak tulis apa-apa? Tinggalkan 'tulisan' anda di sini.