Pages

Friday, July 27, 2012

Separuh Perjalanan

Alhamdulillah, minggu ni genap 20 minggu aku mengandungkan si baby. Di awal-awal pregnen haritu ada la rasa mual-mual tapi tak la sampai termuntah. Masih steady je lagi. Cuma aku macam sangat anti dengan lauk kari kat kantin bawah ni, tak tau kenapa. Nampak je lauk kari atau terbau, aku rasa mual terus tak jadi makan nasi berlauk. Aku cuma berselera nak makan nasik ayam kunyit. Nak dekat sebulan jugak la aku lunch dengan makan nasik ayam kunyit je, hahaha....Ditakdirkan aku balik kampung masa adik bertunang hujung bulan 5 aritu, mak masak kari ayam. Sampai-sampai rumah aku dah bau kari, tapi yang peliknya, aku terus berselera makan kari, berketul-ketul gak la ayam aku bedal. So, sejak lepas tu la aku dah tak anti bau kari lagi, rupanya baby nak makan kari nenek...mengada je kan?...hahaha...

 Barang persiapan untuk menyambut baby baru memang satu pun tak beli lagi. Lagipun, EDD lambat lagi, 12.12.12. Aku masih tak tau lagi apa jantina baby dalam perut ni. Dulu masa Mawar, masuk minggu ke-18 doktor dah bagitau jantina. Kemudian bulan depannya check sekali lagi, masih jantina yang sama dan doktor pun nampak confident, jadi, lepas tu baru aku pergi beli barang baby. Masa tu dah 6 bulan pregnen. Mak kata dah 6 bulan boleh la pergi beli. Jangan awal sangat katanya, tak elok. Ntah, orang tua dulu-dulu banyak pantang larang dia, huhuhu....

Masa beli barang Mawar, aku tak terfikir langsung kot-kot la doktor tu tersalah tengok. Memang tengah excited, semua barang baby girl, pink je la kan warnanya. Masa pergi tu sekali dengan makcik, lagi la macam-macam baju dia rekemen. Tapi pergi kali ni, aku akan pergi dengan hasben and kakak Mawar, alahaaaaii....dah nak jadi kakak dah awak Mawar. Harini ada parenthood expo kat Midvalley, tapi aku tak berkesempatan nak pergi rasanya sebab petang ni nak balik Skudai, rumah mertua. Takpelah, nanti dapat bonus setengah bulan gaji tu bole la aku bershoping untuk baby dengan kakaknya sekali untuk raya.

Harap separuh lagi perjalanan aku mengandungkan baby ni dipermudahkan dan diberkati selalu. InsyaAllah. Solawat! Allahumma Solli A'la Muhammad Waali Muhammad!

No comments:

Post a Comment

Ada nak tulis apa-apa? Tinggalkan 'tulisan' anda di sini.