Pages

Tuesday, July 17, 2012

Cacamarba Di Pagi 27 Sha'aban

Aku nak mandi tapi air takde, lampu bilik air terkelip-kelip. Aku takut, pastu mintak hasben temankan mandi kat bilik air lain (tapi sebenarnya rumah aku ni ada satu je bilik air). Yang peliknya, aku boleh goreng ikan haruan sambil mandi! Hasben aku dok lipat kain baju. Tengah mandi sambil goreng ikan, tiba-tiba mak dengan adik datang umah nak ukur rumah, katanya nak pilihanraya ni, orang nak bagi bantuan buat rumah. Tengah terbongkok-bongkok mengukur tu la aku terbangun dari tidur.. Mimpi rupanya! Hahahaha!! Tengok jam baru pukul 2.51pagi. Tapi aku rasa pelik aje mimpi aku ni. Lawak pun ada. Ah! Lupakan, mimpi mainan tidur.

Sekarang dah pukul 4.27pagi, mata aku masih tak ngantuk. Kejap lagi nak bangun sahur. Puasa ganti di waktu-waktu kecemasan, huhuhu.. Takpelah, sekurang-kurangnya bole praktis puasa masa pregnen ni. Masa mengandungkan Mawar dulu, aku tak jumpe bulan puasa, so tak tau macam mana rasanya. Sekarang baby dalam perut dah 5 bulan, dia pon dah praktis puasa dengan aku dalam 7 hari dengan cemerlang, kira lulus la untuk bersedia puasa selama sebulan. Malam ni baby banyak bergerak, tak tau la kenapa. Sebenarnya sejak seminggu ni aku selalu terjaga dalam pukul 3,4 pagi dan time tu la si baby ni main bola. Wah, seronok ye berjaga malam-malam! Nanti bila dah lahir, malam-malam awak tido ye.. Hehehe..

No comments:

Post a Comment

Ada nak tulis apa-apa? Tinggalkan 'tulisan' anda di sini.