Pages

Monday, July 23, 2012

Salam Ramadhan 1433H

Hari ni, hari ke-3 umat Islam berpuasa. Selamat berpuasa kepada semua yang boleh berpuasa. Alhamdulillah, setakat 2 hari yang lepas, aku dapat berpuasa dengan jayanya. Si baby dalam perut memang dah tau sekarang tengah puasa sebab dia akan "bermain bola" time nak dekat-dekat sahur and time berbuka. So sweet...

Puasa pertama hari tu aku berbuka kat rumah nenek. Kemain banyak lagi aku makan. Macam tak pernah jumpa nasik! Hahaha... Almaklumlah, hari Jumaat memang tak makan nasi sebab ada jamuan laksa. Siap tapau bawak balik and sahur pun makan laksa tu. Malam tu, lepas berbuka, aku, hasben, adik ipar dengan adik sepupu pegi Times Square (orang lain gi surau berterawih, huhuhu...). Kami pergi tengok cerita Batman kat GSC Maxx. Kemain besau lagi skrin dia. Dulu masa tengok Dark Knight pun tengok kat sini tapi masa tu dia masih bernama iMax. Sekarang dah tukar nama dan skrin pon dah kecik sikit sebab dia macam nak buat 2D konon kot. Cik Mawar duduk rumah tengok cerekarama dengan nek teh, huhuhu... Nanti aku buat post lain untuk review cerita Batman ni.

Semalam berbuka kat rumah je, tapi makanan masak kat luar rumah, hehehe... Tapau kat param la, apa lagi... Hari ni aku bercita-cita nak masak ikan bakar. Kali ni cuba resepi lain pulak. Adui, tak sabar lak rasa nak balik. Mintak-mintak jalan raya steady je balik nanti. Letih ler nak tekan-tekan minyak dengan brek! 

Walau apa pun, aku ucapkan selamat meneruskan puasa kepada semua. Ada lagi 27 hari. Salam Ramadhan 1433H...

No comments:

Post a Comment

Ada nak tulis apa-apa? Tinggalkan 'tulisan' anda di sini.