Pages

Saturday, November 17, 2012

Selamat Sudah Berhijrah

Alhamdulillah, akhirnya aku dah selamat berpindah ke rumah sewa baru. Walaupun agak kelam kabut mengemas barang, tapi akhirnya berjaya jugak memindahkan diri... :-) Masa hari perpindahan, aku sewa lori 5tan.. Dengan lori segabak itu, aku menjangkakan semua barang muat untuk diangkut sekali. Rupa-rupanya tidak! Ada banyak lagi barang yang tak muat dan diangkut guna kereta 3-4 trip..huhu...

Alkisah di rumah baru. Sebenarnya rumah ni belum betul-betul ready untuk duduk. Tuan rumah dah bgtau awal-awal, dia nak renovate dapur, nak tambah kabinet dan ejas tempat letak mesin basuh. Tapi bila mengenangkan aku yang dah sarat, terpaksa kami masuk jugak dulu sebab takut dah terberanak sebelum sempat pindah, lagi haru.. So sekarang walau dah pindah, aku tak boleh mengemas sangat sebab tengah bersemak dengan habuk-habuk dan barang-barang tukang. Nak-nak pulak minggu ni banyak cuti dan peraturan kat sini tak boleh ada kerja-kerja renovation masa cuti umum dan hujung minggu.

Walau apa pun, bersyukur sangat aku dah berpindah. Dapat tempat yang lebih selesa. Persekitaran yang lebih mendamaikan. Semoga dengan penghijrahan ini, rezeki kami akan bertambah-tambah dan rahmat Allah mencurah-curah masuk. Amin... Syukran lillah kerana Engkau telah memudahkan segalanya..


Blok sebelah ni tempat Mawar duduk bila aku pergi kerja.
Mawar duduk diam-diam ye, ibu nak berkemas...hehehe... boboiboy!

1 comment:

  1. masa mula2 aku baca lori 5tan, fuhhh besarnya lori. tak terover besar ke? rupenye tak muat ehh hehe...
    kami pun kalau nak pindah ni kot mmg tak cukup gak la 5tan tu.. so kene pindahkan barang sikit2 dulu.. yg besar bagak takleh masuk kereta je angkut ngan lori :)

    ReplyDelete

Ada nak tulis apa-apa? Tinggalkan 'tulisan' anda di sini.