Pages

Wednesday, October 3, 2012

30 Minggu, Alhamdulillah



Hah? Dah 30 minggu?? Wow! Rasa macam tak percaya je... Walaupun semakin hari semakin rasa mengah, semakin hari semakin kembang, tapi Alhamdulillah, aku masih ok dan mampu tersenyum… Kalau mengikut sejarah kelahiran Cik Mawar, aku awal 2 minggu dari due date, tapi untuk kali ni, tak tahu la macam mana nanti, samada awal, on-time or terlebih (mintak dijauhkan…). Semalam baru dapat result check darah tu. Alhamdulillah, aku takde diabetis, semua normal. Penyakit-penyakit lain pun takde dan normal, syukur… 

Sejak awal pregnen aritu, aku baru @ dah naik 5.5kg… sikit je nampaknya kan? Dulu masa Mawar, masa minggu ke-38 tu aku dah naik 12.5kg! tapi memang tak mustahil sebab aku ada 8-10 minggu lagi dan kalau setiap minggu naik sekilo, bole la cecah angka bebelas kilo naik, huhuhu…lagipun, dihujung-hujung pregnen ni yang berat lagi banyak naik. Aku masih boleh berbaju kurung lagi sehingga hari ini. Ye la, aku pakai kain pinggangnya bawah pusat, no wonder la aku boleh pakai lagi. Kalau yang jenis pakai kain tepat-tepat kat pinggang, memang senak dah perut kalau pakai baju kurung.

Ramai yang menegur, “eh,tak nampak sangat perut ko la…”  “eh! Pregnen ke? Berapa bulan? Aku jawab “7, nak masuk 8 dah” “hah! Ye ke??” dan yang seumpama dengannya. Masa Mawar dulu pun, memang perot aku macam tak nampak sangat, tu sebab orang kata baby kecik, yes, 2.19kg! comel sesangat… tapi Alhamdulillah, dia membesar bagai johan, dan berjaya menempatkan diri dia pada garis saiz baby normal dari bulan ke bulan…huhuhu… Sebenarnya besar je perut aku, tapi orang tak berapa nampak sebab…. (malu nak reveal kat sini…hahaha). Mungkin minggu depan aku dah boleh mula pakai baju pregnen.

So, ada lagi 8-10 minggu ni, aku harus bertenang dan set mental untuk menghadapi detik-detik melahirkan seorang lagi baby ke muka bumi ini. Semoga Allah permudahkan segala urusan sama seperti Dia mempermudahkan kelahiran Cik Mawar. Amin….

4 comments:

  1. eh ayu, aku taktau pun ko ade blog weh.. soriiii :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...aku mmg x bgtau sape2 pon...sape yg perasan, perasan la... segan nk bgtau org...huhuhu...

      Delete
  2. wow 30 minggu dah ye.. aku baru 25wks.. tapi nampak mak nye yg lebih melebar bagai johan ni hehe...

    aku pun sejarah bersalin awal.. huhu tak sanggup kalau terlebih kot.. biar awal :)

    semoga semuanya selamat.. err gender?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la, biar la awal or in between 36-40 weeks tu... hope semuanya ok, aku dan kau jugak... gender baru sekali je nampak, xtau nk ckp cmne. asyik nyorok je dia. rabu ni check-up kt hukm, hope nampak jelas, nnt aku bgtau... :)

      Delete

Ada nak tulis apa-apa? Tinggalkan 'tulisan' anda di sini.