Pages

Monday, March 12, 2012

Terukir Di Bintang

Lagi tiga minggu, akan genap tiga tahun usia perkahwinanku pada usia 30 tahun ini...(semuanya tiga...hehehe). Semakin hampir ke tarikh itu, semakin aku terkenang-kenang kisah-kisah sebelum, semasa dan selepas perkahwinan. Aku cuma nak kenang yang indah sahaja, yang pahit semua aku dah ludahkan dan buang jauh-jauh. Sekarang, aku perlu fokus kepada keluarga, kerjaya, diri sendiri dan yang paling penting, tujuan apa aku hidup di dunia ini. Semakin hari manusia semakin lupa apa tujuan dia hidup di dunia ini dan apa tanggungjawab sebenarnya dek kerana sibuk dengan urusan-urusan duniawi. Ya, tujuan hidupku adalah untuk mengakui kebenaran agama Allah dan berbuat baik untuk kehidupan di akhirat nanti. Buat teman hidupku, semoga kita sama-sama dapat menjejakkan kaki ke syurga dan mengecapi indahnya hidup selepas kehidupan ini. Susah senang hidup di dunia ini kita hadapilah dengan senyuman dan ingat "aku ada kerna engkau ada". Entry-entry selepas ini pon akan jiwang-jiwang agaknya sebab mood anniversary,hehe..

Lagu ini ditujukan untuk teman hidupku. Tiada lain di hati ini kerana 'hati ini bukan milik ku lagi'...wah! jiwang! ;)

Jika engkau minta intan permata tak mungkin ku mampu
Tapi sayangkan ku capai bintang dari langit untukmu
Jika engkau minta satu dunia akan aku cuba
Ku hanya mampu jadi milikmu pastikan kau bahagia

Hati ini bukan milik ku lagi
Seribu tahun pun akan ku nanti
Kan… kamu…
Sayangku
Jangan kau persoalkan siapa di hatiku
Terukir di bintang tak mungkin hilang cintaku padamu


No comments:

Post a Comment

Ada nak tulis apa-apa? Tinggalkan 'tulisan' anda di sini.